PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) – Tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas.
Šį tyrimą organizuoja IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) – Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija.
Tyrimu PIRLS nagrinėjami 4 klasės mokinių skaitymo pasiekimai ir ketvirtokų patirtis mokantis skaityti namuose bei mokykloje.
Tyrimo programoje išskiriami trys skaitymo aspektai.
- Skaitymo tikslai:
- skaitymas siekiant įgyti literatūrinės patirties;
 - skaitymas siekiant gauti ir panaudoti informaciją.
 
 - Teksto suvokimo procesai (gebėjimai):
- sutelkti dėmesį ir rasti aiškiai pateiktą informaciją;
 - daryti tiesiogines išvadas;
 - interpretuoti ir integruoti idėjas bei informaciją;
 - ištirti ir įvertinti turinį bei detales.
 
 - Požiūris į skaitymą, su skaitymu susiję įpročiai.
 
Tyrime naudojami testų sąsiuviniai, moksleivių, tėvų arba globėjų, mokytojų ir mokyklos klausimynai. Pradedant 2001 metais, tyrimo PIRLS ciklas vyksta kas 5 metus. 2016 m. tyrimo cikle dalyvavo 4317 ketvirtų klasių mokinių iš 195 bendrojo ugdymo mokyklų, taip pat mokinių tėvai, mokytojai ir mokyklų direktoriai.
Tyrimo tarptautinis interneto tinklapis: http://www.pirls.org. Jame galite rasti PIRLS tyrimo aprašymą, dalyvaujančių šalių sąrašus, tyrimo programas bei technines ataskaitas, visų šalių rezultatų duomenų bazes, kitas publikacijas.
2016 m. tyrimo PIRLS rezultatų pristatymas
Informacijos šaltinis: http://www.nec.lt/27/






