Viešoje konsultacijoje diskutuota, kaip pagerinti mokinių skaitymo gebėjimus

Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko viešoji konsultacija, kurioje dalyvavo ir Džordžo Meisono universiteto (Virdžinija, JAV) profesorius Viljamas G. Brozas. Konsultacijos metu profesorius su Lietuvos švietimo ekspertais pasidalijo įžvalgomis ir patirtimi apie tai, kas daro didžiausią įtaką mokinių skaitymo pasiekimams, į ką būtina atkreipti dėmesį stiprinant visų mokinių skaitymo gebėjimus, kaip didinti mokinių motyvaciją skaityti.

Pasak profesoriaus Viljamo G. Brozo, skaitymas visų pirma mokiniams turi būti priemonė patirti atradimo džiaugsmą, nes tik atrasdamas sau aktualią ir įdomią informaciją mokinys rinksis skaityti. Profesorius pabrėžė, kad pagrindinis mokytojo vaidmuo yra kurti gijas tarp to, ką mokinys jau žino ir to, kas mokiniui įdomu, arba dar tik gali jį sudominti.

Svečias iš JAV taip pat akcentavo, kad labai svarbu, jog skaitymo gebėjimus mokiniai ugdytų visų pamokų metu, t. y. kiekvieno dalyko mokytojas turėtų būti suinteresuotas, kad mokinys gebėtų skaityti jo mokomajam dalykui būdingą tekstą, nes skirtingų dalykų tekstų skaitymui ir supratimui yra reikalingi skirtingi gebėjimai.

Skaitymo gebėjimų stiprinimas mokant visų mokomųjų dalykų yra vienas iš Švietimo ir mokslo ministerijos tikslų gerinant mokinių pasiekimus. Geri skaitymo įgūdžiai lemia vaiko mokymosi sėkmę, jais pasižymintys mokiniai pasiekia geresnių rezultatų įvairiose srityse.

Profesorius Viljamas G. Brozas į Lietuvą atvyko skaityti pranešimą tarptautinėje konferencijoje „Raštingumas skaitmeniniame amžiuje“. Konferencija Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyks sausio 20 d.

Logo-SMM