Moksleiviai prašo leisti mokytis

Prieš šventes Lietuvos mokiniai nusprendė garsiai išsakyti, kokio jie tikisi šviesesnio rytojaus – jaunuoliai savo svajones išdėstė viešame laiške Kalėdų Seneliui ir Lietuvos valdžiai.

„Mielas Kalėdų Seneli, galbūt šiemet kiek ir paišdykavome, tačiau, šiaip ar taip, buvome visai geri, todėl kreipiamės į Tave su prašymu. Šiemet jis, tiesa, kiek kitoks. Prašome ne žaislų, knygų ar kitokių dovanų, o sėkmingai veikiančios ir kiek galima daugiau vertingų kompetencijų suteikiančios švietimo sistemos.

Norime visai paprastų dalykų. Visų pirma laimingų, profesionalių, savo darbą mylinčių ir jam visas jėgas atiduodančių mokytojų. Mokytojų, kurie nestreikuoja, kurie yra gerbiami mokykloje ir visuomenėje, pasiruošę ištiesti pagalbos ranką pačiam silpniausiajam ir pasiryžę mokslo aukštumų link vesti gabiausiuosius. Mokytojų, ginančių savo profesijos garbę ir gebančių būti pavyzdžiu jaunesniajai kartai. Mokytojų, suvokiančių, kad šiandien jie kuria rytdienos pasaulį.

Prašome ugdymo programų, per kurias užaugtume ne tik Lietuvos, bet ir konkurencingais pasaulio piliečiais. Norėtume, kad per literatūros pamokas užsienio šalių autoriai nebūtų tik kontekstiniai, kad per chemijos pamokas būtume mokomi cheminius junginius vadinti ne vien mūsų šalyje priimtais, bet Tarptautinės grynosios ir taikomosios chemijos sąjungos nustatytais pavadinimais, kad daugiau nusimanytume ne tik apie Lietuvos, bet ir apie pasaulio istoriją.

Mums svarbu, kad mokykloje nebūtų pamirštas ir realiame gyvenime svarbių kompetencijų ugdymas: norėtume ekonomikos pamokų, per kurias sužinotume, nuo ko pradėti norint kurti verslą, kaip mokami mokesčiai, lytiškumo ugdymo programų, supažindinančių su šeimos planavimu, įvairių ligų prevencija, pilietiškumo pagrindų dalyko, nevirstančio papildomomis istorijos ar geografijos pamokomis ir išties padedančio suvokti, kaip būti visaverčiu visuomenės nariu.

Mums liūdna, kad Lietuvos moksleiviai tarptautiniuose matematikos, gamtos mokslų ir skaitymo testuose pasirodo vieni prasčiausių Europoje, kad didelė dalis abiturientų lietuvių kalbos ir literatūros egzamine padaro tiek klaidų, kad negauna nė vieno iš devyniolikos už raštingumą skiriamų taškų. Nesmagu, kad kiekvienas naujai šalyje išleistas vadovėlis vis lengvesnis, užduotys jame vis mažiau reikalaujančios žinoti ir mąstyti.

Galiausiai, mielas Kalėdų Seneli, mums rūpi mūsų ateitis. Užuot po mokyklos baigimo aklai rinkdamiesi norimą studijų programą ar mokęsi penkiasdešimtyje abejotino akademinio lygio Lietuvos aukštųjų mokyklų, kurių nė viena nepatenka tarp penkių šimtų pasaulio geriausiųjų, norėtume turėti bent vieną, kurioje dėstytų geriausi savo srities atstovai, gyvuotų giliai šaknis įleidusios akademinio sąžiningumo tradicijos, kuri teiktų galimybę mokytis, motyvuotų ir tikslo siekiančių studentų draugijoje.

Mielas Seneli, prašome padėti ne tik mums, bet ir tiems, kurie šias mintis įgyvendinti gali leisdami įstatymus, pasirašydami įsakymus, rengdami ugdymo programas ir užtikrindami jų įgyvendinimą. Juk šventės stebuklų metas.“
                                                                                                                 Nuoširdžiai, Lietuvos moksleiviai

Šaltinis čia

Atsakyti